Produsele comandate si livrate nu pot fi returnate, conform prevederilor art. 16 din OUG 34/2014, in cazul vanzarii de produse susceptibile de a se deteriora sau expira rapid, precum si in cazul vanzarii de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator.
Cu titlu de exceptie, produsele comandate si livrate pot fi returnate in situatia in care acestea:
– au fost livrate desigilate,
– nu respecta standardele de calitate, sau daca dintr-o eroare au fost livrate alte produse decat cele comandate.
In acest caz produsele pot fi returnate, in termen de 14 zile de la data livrarii acestora. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Produs expiră în termen de 14 zile de la
– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
– ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi
In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv. In cazul in care Comanda este achitata, Vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii Vanzatorului de catre Cumparator asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
– pentru Comenzile achitate cu card online ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
– pentru Comenzile achitate prin transfer bancar ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
– pentru Comenzile achitate cu ramburs (momentan indisponibil) -> prin restituire in contul comunicat de catre Client/Cumparator
Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea Produselor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi Produsele (se va lua data cea mai recenta).
In cazul in care un Produs comandat de catre Cumparator, nu poate fi livrat de catre Vanzator, acesta din urma va informa Clientul/Cumparatorul asupra acestui fapt si va returna in contul Cumparatorului contravaloarea Produsului, in termen de maxim 7 (sapte) zile de la data la care Vanzatorul a luat la cunostinta acest fapt sau de la data la care Cumparatorul si-a exprimat in mod expres intentia de reziliere a Contractului.
Toate aceste clauze si conditii sunt prevazute in:
– Ordonanta nr.130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.
– Lege nr.51 din 21/01/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta.